Serwis poświęcony psychologii

Techniki manipulacji

techniki manipulacji Stosowanie podczas sprzedaży, czy też negocjacji, technik wszelkiego rodzaju manipulacji swoich kontrahentów oraz klientów, może nie jest rozwiązaniem najbardziej etycznym, nie mniej jednak okazuje się, iż obecnie, wyjątkowo ciężko bez tego typu zachowania poradzić sobie na rynku, przepełnionym konkurencją, która o uczciwości w prowadzeniu interesów, nawet nie myśli. Chodzi tutaj może ni tyle o perfidne oszukiwanie klienta, czy też kontrahenta, bowiem takie zachowanie zawsze ma krótkie nogi, ale o sprawne przekonywanie go do swoich argumentów, i uwypuklanie wszystkich najlepszych stron naszych produktów i współpracy z nami.

Generalnie, najważniejsza, będzie tutaj znów psychologia, bowiem jest to nauka, mówiąca nam bardzo dużo o człowieku i jego zachowaniu się w odpowiednich okolicznościach, toteż poznanie odpowiednich technik manipulacji, jest jak najbardziej niezbędne z marketingowego punktu widzenia prowadzenia działalności gospodarczej. Chodzi nam tutaj głównie o to, aby stosując psychologię, wyrobić w klientach poczucie, iż to właśnie nasz produkt jest w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem, zaś jego zakup niesie za sobą same korzyści. Tak samo należy postępować w stosunku do kontrahentów. Oczywiście nie wolno także zapominać o tym, aby zanadto nie tuszować wad naszych produktów, bowiem w tym przypadku dość szybko wyrobimy sobie opinię nierzetelnego sprzedawcy, czy też partnera. Trzeba tutaj jednakże wszystkie gorsze strony naszych produktów, przedstawić w taki sposób, aby te dobry w zupełności wystarczyły, aby przeważyć szalę zwycięstwa na swoją stronę.

Klient, kontrahent biznesowy, powinien poznać prawdę o naszych produktach, zaś wszelkie ich wady, jeśli będą przedstawione w odpowiedni sposób, mogą sobie okazać nie takie złe, bowiem klient, będzie w stanie je zaakceptować widząc, jak wiele mimo tych wad ma jeszcze dodatkowych korzyści. Jednym słowem zastosowanie psychologii, a dokładniej rzecz ujmując technik manipulacji, jest w marketingu niesamowicie ważnym aspektem, przez co też koniecznie musimy tutaj zapewnić sobie odpowiednią wiedzę w zakresie stosowania psychologii i technik manipulacji, podczas wszystkich kontaktów z klientami, oraz potencjalnymi partnerami biznesowymi.