Serwis poświęcony psychologii

Świadomość istnienia marki

świadomość istnienia marki Budowa wśród jak najszerszego grona klientów świadomości istnienia marki, jest jednym z najważniejszych aspektów prowadzących do sukcesu marketingowego przedsiębiorstwa. Przede wszystkim, możliwie jak największa grupa osób powinna wiedzieć o istnieniu danego przedsiębiorstwa, zajmującego się produkcją danych produktów, czy też świadczenia poszczególnych usług. Chodzi tutaj, o to, aby nawet osoby zupełnie nie potrzebujące danych usług czy produktów, w momencie, kiedy będą ich potrzebować, natychmiast miały w głowie odpowiednią markę produktu czy też usługi, przez co też, poszczególne firmy, które wykreowały świadomość istnienia swojej marki, pozyskują klientów natychmiastowo.

Dobrym przykładem będą tutaj słynne już sieci restauracji, które wykreowały swoje marki do tego stopnia, iż wystarczy, że ktoś będąc w centrum zgłodnieje, w jego głowie natychmiast zjawia się McDonalds, czy też KFC. Mimo tego, iż z całą pewnością w danym mieście jest o wiele więcej miejsc, w których można dobrze zjeść. Jednym słowem przydatna okazała się tutaj znów psychologia marketingu. Dobrze wypromowana marka, którą znać będzie możliwie jak największa grupa ludzi, nawet w danym momencie niezainteresowana danymi produktami, będzie zawsze głównym i najważniejszym krokiem do osiągnięcia marketingowego sukcesu w przedsiębiorstwach.

Podczas kreacji świadomości istnienia marki, bardzo dużą rolę odgrywa psychologia reklamy, bowiem tutaj trzeba ją kierować do jak największej ilości grup potencjalnych odbiorców, a przecież wiadomo, iż każda forma reklamy będzie przyciągały osoby z innych środowisk, w innym wieku i innej płci. Dlatego też, forma reklamy, mająca za zadania budować markę, uznawana jest za zdecydowanie najtrudniejszą formę reklamy, nie mniej jednak, przynoszącą trwałe i bardzo wyraźne korzyści marketingowe przedsiębiorstwa. Przykładowo, gdybyśmy prowadzili w Zakopanem hotel, którego nazwę znałby każdy polak, możemy być pewni, iż wszystkie pokoje zawsze będą zajęte, bowiem ludzie nie lubią dużo szukać, tylko decydują się na skorzystanie z usług, o których już słyszeli, a skoro pojawiając się w Zakopanem, pierwsze co im przyjdzie do głowy to nazwa naszego hotelu, z całą pewnością tez tam skierują swoje kroki w pierwszej kolejności. Jednym słowem psychologia marketingu, w tym przypadku jest bardzo istotna, toteż umiejętne stosowanie odpowiednich form reklamy i technik manipulacji, jest kwestią zdecydowanie najważniejszą.