Serwis poświęcony psychologii

Marketing

marketingMarketing to zgodnie z encyklopedyczną definicją handel aktywny, czyli handel, wychodzący wprost naprzeciw wszelkim potrzebom klienta, starający się odgadywać ukryte potrzeby klienta, usiłujący je uświadamiać oraz wzbudzać, a w pewnym sensie nawet kreować, a następnie zaspokajać. Jednym słowem jest to działalność dzięki której, można wyraźnie wpłynąć na sprzedaż produktów i usług, poprzez kreowanie wśród klientów zapotrzebowania na dany produkt, bądź też usługę, oraz przez zaspakajanie wykreowanej w ten sposób potrzeby.

Przede wszystkim należy tutaj sobie uświadomić, iż w podejściu marketingowym, najistotniejszą rolę ogrywa klient oraz jego oczekiwania, które należy zawsze spełniać. Przedsiębiorstwo musi posiadać klientów chętnych na jego produkty oraz usługi, bowiem w przeciwnym przypadku, straci ono swoją rację istnienia z ekonomicznego punktu widzenia. Trzeba tutaj bardzo dokładnie identyfikować wszystkie potrzeby klientów, oraz w następnej kolejności je zaspakajać. Jako czynności wspomagające ten złożony proces, możemy przede wszystkim wyliczyć elementy takie, jak: badanie rynku, oddziaływanie na rynek, kształtowanie produktu, ustalanie ceny, czy też sprzedaż.

Marketing można tutaj określać poprzez wiele różnych, naukowych definicji, nie mniej jednak najprostszym wyjaśnieniem tego pojęcia będzie definicja mówiąca iż: marketing to działanie, mające, jako swój główny cel odnajdowanie, wzbudzanie i zaspokajanie potrzeb podmiotów gospodarczych, czyli wszystkich potencjalnych klientów, zarówno tych indywidualnych, jak i przedsiębiorców, a nawet klientów instytucjonalnych. Wszystko tutaj zależy od profilu działalności przedsiębiorstwa.

Obecnie możemy wyróżnić trzy elementy mające zdecydowanie największy wpływ na rozwój przedsiębiorstwa, a są to kolejno działania takie jak: pozyskiwanie nowych klientów, sprawianie byku powali więcej, sprawianie by kupowali częściej. Za pomocą tych trzech działań marketingowych, można bardzo wyraźnie doprowadzić do wzrostu sprzedaży w przedsiębiorstwach, a co za tym idzie, także do ich stałego rozwoju.

Jednym słowem, skutecznie prowadzone działania marketingowe, pozwalają przedsiębiorcom na jeszcze efektywniejsze czerpanie przychodów z prowadzonej działalności, co jest przecież podstawowym zagadnieniem o którym należy pamiętać podczas prowadzenia działalności gospodarczej.